Main Capital heeft een meerderheidsbelang genomen in het succesvolle cloudbedrijf Regas. Regas levert een SaaS-oplossing voor zorg en welzijn in Nederland, België en Duitsland en is marktleider in diverse subsegmenten, zoals Welzijn in Nederland en Geestelijke Gezondheidszorg in België. Regas faciliteert toonaangevende organisaties in de primaire procesondersteuning met haar gelijknamige cliëntvolgsysteem. Het management van Regas en Main Capital gaan samen Regas verder uitbouwen naar subsegmenten zoals de Jeugdzorg en de Geestelijke Gezondheidszorg in Nederland, België en Duitsland. Regas’ standaardoplossing voor de zorg kenmerkt zich door haar flexibiliteit, functionaliteit en focus op de primaire processen van de zorgverleners. De flexibiliteit stelt zorgorganisaties in staat om hun eigen processen te modelleren binnen het Regas platform. Belangrijk is dat de focus niet op back-office systemen ligt, maar juist op de ondersteuning van de primaire processen van de zorgverlener. De modules Volgen, Verbinden en Bewaken leveren de juiste tools om deze processen efficienter in te richten en de kwaliteit van zorg te optimaliseren. Doel is om verder te groeien in markten als de Jeugdzorg en de Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ). Deze markten zijn voortdurend aan veranderingen onderhevig, nu meer dan ooit. ”Efficiënter en effectiever werken in de zorg drijft de vraag naar de SaaS- oplossing van Regas,” aldus Charly Zwemstra, Managing partner van Main Capital Partners. Main Capital is een op de (SaaS)software sector gerichte investeerder met een omvangrijke ervaring met solide en schaalbare software bedrijven. Speerpunten bij al haar investeringen zijn internationalisatie, schaalbare groei (o.a. door partnerships) en het creëren van groeiende recurring omzet. Onlangs verkocht Main Capital cloud back up bedrijf IASO succesvol haar investering aan het Angelsaksische GFI software. Internationalisatie staat ook hoog op de agenda. Als marktleider in de GGZ in België heeft Regas een sterke positie om verder te groeien in dit land. Daarnaast biedt Duitsland interessante mogelijkheden. Partnerships met partijen zullen een belangrijke rol in de groeistrategie gaan spelen. In iedere groeistrategie is blijvende ondersteuning van bestaande klanten van levensbelang. Regas zal daarom de komende jaren voorop blijven lopen qua technologische ontwikkeling. Belangrijke speerpunten zijn de Mobile App (uitbreiding van huidge Mobile product) en rapportage en besluitvormingsondersteuning. Alles om de primaire processen zo efficiënt en kwalitatief mogelijk te laten verlopen. De investering in Regas wordt gedaan met Main Capital III, waarin ook deelnemingen in succesvolle bedrijven als Sofon en Connexys zitten. Charly Zwemstra: “Regas is het beste SaaS product in de Healthcare markt en daarbij uitermate geschikt voor uitrol in andere subsegmenten binnen de zorg en in het buitenland. Het bedrijf heeft de omslag naar SaaS op tijd gemaakt en is klaar voor groei. Daarnaast is het een organisatie die de echte problemen van de zorgverlener oplost. Dat is uniek.” Nick Haasnoot, CEO Regas: “Main is DE investeerder voor software bedrijven in Nederland. Hun ervaring met schaalbare groei, solide en winnende businessmodellen, partnerships en internationalisatie is wat ons doet geloven dat we samen een nog groter succes kunnen maken van Regas. Main is niet gewoon een kapitaalverschaffer maar een echte ondernemende strategische partner die ons op een hoger niveau kan brengen.” regas Over Regas: Regas levert registratiesoftware die de primaire processen binnen zorg en welzijn ondersteunt, optimaliseert en continu verbetert. Het centraal vastleggen van cliëntinformatie in Regas zorgt voor een efficiënter hulpverleningsproces en inzichtelijke werkstructuur. Regas bespaart hierdoor de gebruiker tijd en faciliteert eenvoudige procesbewaking. Regas voorziet in standaard en speciaal toegesneden cliëntregistratie-software, en biedt tevens ondersteuning voor financiële stromen van onder andere WMO, AWBZ en DBC. Daarnaast is REGAS in te zetten voor cliënttevredenheidsonderzoeken. Input en output gaan hand in hand, Regas biedt naast de registratie oplossingen ook een scala aan mogelijkheden voor rapportage. In Nederland is Regas, sinds de oprichting in 1997, een belangrijke leverancier van oplossingen binnen de zorg- en welzijnssector. In België is ze intussen marktleider in de GGZ. In Duitsland timmeren ze hard aan de weg om hetzelfde te bereiken. Of het nu gaat om werken met cliënten, patiënten of klanten, met het REGAS cliëntvolgsysteem wordt procesoptimalisatie heel snel praktijk! Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Nick Haasnoot Regas B.V., Pelmolenlaan 18a, 3447 GW, Woerden Tel: +31 (0)348-489040/ +31 (0)6- 14812206 nick@regas.nl