Logo Dutch MediaPer 9 juli 2013 is The House of Books overgenomen door Dutch Media Uitgevers. Met de gecombineerde bedrijven ontstaat een van de grotere boekenuitgeverijen van Nederland. Met de overname illustreert Dutch Media haar vertrouwen in de toekomst van het boek en wil zij verder bouwen aan een grote, breed georiënteerde uitgeverij die in vrijwel alle genres actief is. Dutch Media Uitgevers / The House of Books zal verder initiatieven ontwikkelen op het gebied van (digitaal) lezen en haar uitgeefactiviteiten op het gebied van fictie, non-fictie en kinderboeken uitbouwen, met als doel in al deze genres een relevante speler te zijn. The House of Books is een internationaal georiënteerde uitgeverij die op succesvolle wijze bovengenoemde genres uitgeeft. Auteurs van The House of Books zijn onder anderen Sophie Kinsella, Tess Gerritsen, Clive Cussler, Marianne Busser en Ron Schröder. Eerder dit jaar won The House of Books-auteur Michael Berg De Gouden Strop, de prijs voor het beste Nederlandstalige spannende boek. Dutch Media publiceert fictie en non-fictie voor volwassenen en kinderen vanuit vier imprints: Lebowski, Mistral, Moon en Carrera. Auteurs van Dutch Media zijn onder anderen Carry Slee, Susan Smit, Daphne Deckers, Heleen van Royen en Arnon Grunberg. Een van de bestverkochte titels van de uitgeverij dit jaar is het bejubelde Stoner van John Williams. Martijn Griffioen: “Voor ons als independent is dit een prachtige kans om samen met de mensen van The House of Books nog meer in te zetten op hetgeen waar zij al zo succesvol in zijn: het uitgeven van boeken voor een zeer breed lezerspubliek.” Dutch Media Uitgevers / The House of Books zal zich najaar 2013 vestigen op een nieuwe locatie in Amsterdam.