Op donderdag 28 mei vond voor de vijfde keer het Main Insight Event plaats in het Hilton Hotel in Den Haag. Tijdens dit jaarlijkse evenement, georganiseerd voor onze connecties in de software industrie, worden actuele business- en technologie vraagstukken belicht door sprekers met ervaring in hun vakgebied. Het thema van dit jaar was: ‘Succesvolle marketing en pricing strategieën voor software bedrijven’. De opkomst was, met 120CEO’s/managers van software bedrijven, wederom hoger dan voorgaande jaren en in de zaal zat een gevarieerd gezelschap te luisteren naar presentaties op het gebied van marketing statistieken, marketing automation, pricing en marketing in de praktijk. De sprekers van IDC, Simon Kucher & Partners, Exact, Nasdaq en OnGuard deelden enthousiast hun kennis en ervaring met de zaal. Logo's Insight event 2015 Met de inleiding van IDC werden de belangrijkste statistieken en ontwikkelingen op het gebied van marketing en marketing technologie in kaart gebracht. De daaropvolgende presentatie van Simon Kucher & Partners gaf de veelzijdigheid van het thema weer door diep in te gaan op het belang van pricing binnen marketing. Na een korte pauze waren de ervaringsdeskundigen aan de beurt. Mark Appel van Exact schetste de weg die af werd gelegd om een strategie te implementeren waarin content, meten en analyseren centraal staan. Clarinda Dobbelaar van Nasdaq legde ons nog eens duidelijk het verschil uit tussen marketing en sales en dat deze afdelingen vooral moeten samenwerken en goed op elkaar aansluiten. Daarnaast ging zij dieper in op de opzet van het marketing model en de rol van de buying personas. Michael Facey van OnGuard deelde vervolgens graag zijn ervaringen voor de juiste website, content, gebruik van systemen en andere praktische overwegingen. Tijdens de gebruikelijke borrel na afloop werden de eigen ervaringen en presentaties druk besproken. De algehele conclusie van bovengenoemde presentaties, is dat marketing steeds meer verschuift van een event driven naar een meer digitaal/automation proces. Het is belangrijk dat bedrijven hun marketing strategie en campagnes meetbaar maken en hier één tool voor kiezen en hieraan vast blijven houden. Als een goede marketing strategie is opgezet, kunnen de belangrijke leads die hieruit voortvloeien door het salesteam omgezet worden in nieuwe klanten. De samenwerking tussen deze twee teams blijkt van cruciaal belang te zijn voor substantiële groei. Met deze editie heeft wederom een geslaagd Main Insight Event plaatsgevonden. Wij willen de sprekers hartelijk danken voor hun inzet en we kijken al uit naar de volgende editie!