Bron: www.ymor.nl

Ymor lanceert Ymonitor365: een monitoring-oplossing voor de Office365 keten van Microsoft. Met deze oplossing kunnen bedrijven en Managed Service Providers (MSP’s) de beschikbaarheid en prestaties van hun Office-omgeving end-to-end monitoren, eventuele verstoringen in kaart brengen en bepalen welk component in de keten de verstoring veroorzaakt. Door incidenten vroegtijdig te identificeren, kunnen beheerders en MSP’s proactief handelen en daarmee oplostijden verkorten en impact voorkomen.

GEBREK AAN EENDUIDIG INZICHT

Het monitoren van de prestaties van Office365 is vaak een uitdaging. Traditionele monitoringtools kunnen niet buiten het eigen organisatiedomein kijken en de Office365 Service Health status geeft geen inzicht in wat buiten het Microsoft-netwerk gebeurt. Bovendien kan Microsoft enkel met vertraging rapporteren over onbeschikbaarheid. De performance van Office365 hangt af van veel verschillende componenten in de keten, waardoor ook de eindgebruikerservaring uit meerdere levels bestaat. Bij verstoringen is het dan ook bijna onmogelijk om de impact te bepalen en snel de oorzaak te achterhalen. Dit vormt voor zowel MSP’s als voor eindklanten van Office365 een probleem.

Iman Alipour, managing director Ymor: “In de huidige markt ontstaat onder een groeiende doelgroep behoefte aan meer applicatie-specifieke monitoringoplossingen. Dit heeft met name te maken met de vele cloudmigraties die leiden tot nog complexere landschappen met nog complexere IT-ketens. In plaats van alleen maatwerk oplossingen, bieden we daarom nu ook een gestandaardiseerd en daardoor toegankelijker product dat de juiste inzichten geeft aan de Office365 verantwoordelijke, of dat nu een IT-manager of MSP is. Commercieel gezien vergroot dit voor ons de potentiële markt en geeft het handen en voeten aan onze ambities om een reselling kanaal te bouwen.”

EÉN DASHBOARD, ÉÉN WAARHEID

Ymor maakt met Ymonitor365 alle belangrijke inzichten end-to-end inzichtelijk op één dashboard. Gebruikershandelingen worden continu gesimuleerd en gemonitord in de relevante domeinen vanuit relevante locaties. Dit biedt MSP’s of eindklanten realtime inzicht in de daadwerkelijke performance en beschikbaarheid van hun Office365 omgeving.

Het standaard dashboard biedt:

  • Een compleet overzicht van het functioneren van specifieke Office365-services;
  • Performance data vanuit verschillende online en offline meetlocaties;
  • Voor MSP’s één overzicht met alle klantstatussen;
  • De actuele Microsoft Health Status per service;
  • Realtime monitoring informatie over beschikbaarheid en performance;
  • De mogelijkheid tot trendanalyse;
  • Inzichten voor snelle domeinbepaling om oplostijden te verkorten;
  • Smart alerting en rapportage mogelijkheden;
  • Geïndexeerde performance informatie met behulp van de Apdex.

Meer informatie over deze cloud based end-to-end monitoringoplossing is te vinden via: https://www.ymor.com/nl/software/ymonitor365